Miejska Biblioteka Publiczna w Bielawie w trosce o czytelników będących w trudnej sytuacji, chorych i mających problemy z poruszaniem się, oferuje pomoc w dostarczaniu książek do domu. Nowa usługa „książka na telefon” skierowana jest do czytelników MBP, posiadających już elektroniczne karty biblioteczne oraz do osób lubiących czytać i pragnących zostać użytkownikami naszej biblioteki. Książki będą dostarczane w umówionym terminie przez pracowników biblioteki. Zgłoszenia telefoniczne oraz więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 74 645 09 63.
Regulamin usługi „Książka na telefon”
§ 1. PRAWO KORZYSTANIA
- Miejska Biblioteka Publiczna w Bielawie umożliwia korzystanie ze swoich zbiorów poprzez usługę „Książka na telefon” .
- Usługa realizowana jest w miarę możliwości technicznych i personalnych Biblioteki.
- Z usługi „Książka na telefon” mogą korzystać osoby starsze, niepełnosprawne, nie mające innej możliwości dotarcia do Biblioteki, mieszkające w Bielawie.
- Usługa dostawy i odbioru książek jest bezpłatna.
- Książki można zamawiać telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 16.00.
- Książki będą dostarczane do domów czytelników przez pracowników Miejskiej Biblioteki Publicznej w Bielawie raz w miesiącu w czwartek w godz. od 11.00 do 15.00.
- Przy zapisie czytelnik powinien:
- okazać aktualny dokument tożsamości ze zdjęciem, adresem i numerem PESEL,
- własnoręcznym czytelnym podpisem na wypełnionej przez bibliotekarza karcie zapisu zobowiązać się do przestrzegania niniejszego regulaminu,
- w przypadku braku zapisu dotyczącego adresu w dokumencie uprawniającym do zapisu czytelnik składa pisemne oświadczenie o zameldowaniu.
- Istnieje możliwość zapisu do Biblioteki osoby niewychodzącej z domu. Należy wypełnić zobowiązanie dostarczone przez bibliotekarza, uiścić należną opłatę i złożyć zamówienie. Przy kolejnej wizycie bibliotekarz dostarczy kartę biblioteczną wraz z zamówionymi książkami.
- Czytelnik zobowiązany jest do niezwłocznego zgłaszania wszelkich zmian danych, wyszczególnionych w zobowiązaniu.
- Prawo korzystania ze zbiorów Biblioteki nabywa się z chwilą otrzymania karty bibliotecznej.
- Za wydanie karty bibliotecznej pobiera się opłatę w wysokości 3 zł.
- Pokwitowanie na kwotę wpłaconą za wydanie karty bibliotecznej wydaje się czytelnikowi wyłącznie na jego prośbę.
- Uprawnień wynikających z posiadania karty bibliotecznej nie wolno odstępować innej osobie. Właściciel karty ponosi odpowiedzialność za każde jej użycie.
- Czytelnik zobowiązany jest do chronienia karty bibliotecznej przed zniszczeniem i zagubieniem. Zagubienie lub kradzież karty należy niezwłocznie zgłosić pod nr tel.: 74 645 09 63 lub w miejscu wydania karty, celem zablokowania konta.
- Biblioteka nie ponosi odpowiedzialności za wypożyczenie dokonane na utraconą kartę biblioteczną, do czasu zgłoszenia jej zagubienia lub kradzieży.
- Za wydanie duplikatu pobiera się opłatę w wysokości 5 zł. W dniu jego otrzymania czytelnik składa pisemne oświadczenie o utracie karty i uregulowaniu zobowiązań wobec Biblioteki.
- Z usługi „Książka na telefon” nie mogą skorzystać czytelnicy, u których w domu panuje choroba zakaźna.
§ 2. WYPOŻYCZANIE
- Wypożyczeń dokonuje się wyłącznie za pomocą karty bibliotecznej.
- Czytelnik jednorazowo może wypożyczyć 4 tytuły (literatury popularnonaukowej, beletrystyki) lub pozycje „książki mówionej” (w tym 2 tytuły na płytach).
- Usługa nie obejmuje książek z księgozbioru podręcznego.
- Książki wypożycza się na okres nie dłuższy niż 4 tygodnie.
- Prośba o prolongatę winna być zgłaszana osobiście lub telefonicznie najpóźniej w dniu upływu terminu zwrotu książek.
- Książkę można prolongować 2 razy.
- Nie można prolongować książek zarezerwowanych.
- Biblioteka może skrócić ustalony w § 2 pkt 4 termin zwrotu książek, jeżeli stanowią one szczególnie poszukiwane pozycje.
- Czytelnik Biblioteki ma prawo do rezerwacji książek (aktualnie wypożyczonych przez innych czytelników) oraz zamawiania książek (aktualnie dostępnych).
§ 3. POSZANOWANIE I ZABEZPIECZENIE KSIĄŻEK
- Czytelnik jest zobowiązany do poszanowania książek będących własnością społeczną i dobrem kultury narodowej, powinien też zwrócić uwagę na stan książki przed jej wypożyczeniem. Zauważone uszkodzenia należy zgłosić bibliotekarzowi.
- Za szkody wynikłe z zagubienia, uszkodzenia lub zniszczenia książki odpowiada czytelnik, wpłacając stosowne odszkodowanie.
- Wysokość odszkodowania ustalają pracownicy Biblioteki, w zależności od aktualnej wartości rynkowej książki i stopnia jej uszkodzenia.
- Na sumy wpłacone z tytułu zagubienia lub uszkodzenia książki Biblioteka wydaje czytelnikowi pokwitowanie.
§ 4. PRZEPISY KOŃCOWE
- Pracownicy Biblioteki na prośbę czytelnika udzielają informacji o książkach oraz pomagają w doborze lektury.
- Czytelnik nie stosujący się do przepisów niniejszego Regulaminu może być czasowo, a w szczególnie drastycznych przypadkach na stałe pozbawiony prawa korzystania z usługi „Książka na telefon”.
- Decyzję w tej sprawie podejmują odpowiadający za prowadzenie usługi pracownicy Biblioteki.
- Czytelnikowi przysługuje prawo odwołania się od tej decyzji do Dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej w Bielawie.
- W sprawach nie ujętych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy zawarte w Regulaminie Miejskiej Biblioteki Publicznej w Bielawie.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od 1 marca 2014 r.