Dyskusyjny Klub Książki

Partnerzy



BIP



Odwiedziny

Dzisiaj 10

Wczoraj 58

Ten tydzień 68

Ten miesiąc 1087

Wszystkie 861007

Wielkość czcionki

Wczesne kontakty z literaturą dziecięcą, uczenie rymowanek, wierszyków, piosenek i wyliczanek, mają ogromne znaczenie dla rozwoju dziecka. Spotkania z książką „Czytanki Dzieciaczka” są przeznaczone dla najmłodszych i raz w miesiącu, w naszej bibliotece, dzieci mile spędzają czas podczas głośnego czytania i zabaw związanych z tematem spotkania.

Niektóre wierszyki są zabawne i rozśmieszają nas, inne przedstawiają piękno otaczającego dziecko świata. Czy dzieci lubią wiersze? Przyszykowane zabawy z wierszem „Misiu” (wyliczanka) i „Okulary” Juliana Tuwima, zaprosiły uczestników do odtwarzania ruchem i gestem zachowania bohaterów wierszy. Maluchy dokładnie wiedziały, która to prawa i lewa strona ciała, porównywały „mały-duży”. Dużą przyjemność sprawiły poszukiwania ukrytych okularów i ich przymierzanie. Dziewczynki zostały nagrodzone brawami za odnalezienie celu zabawy „ciepło-zimno”. Uczestnicy zajęć poznali najważniejsze znaki przestankowe: kropkę, wykrzyknik, pytajnik, które służą jako wskazówki dla czytającego na głos. Używaliśmy znaku wykrzyczenia -! Znaku zapytania -?

„Hej wiosenko! Hej wiosenko! Wyjrzyj proszę przez okienko. Pani zima wyjechała czas byś teraz Ty nastała?!?” Dorośli wraz z pociechami przeglądali wybrane przez dzieci książeczki z wierszami, liczyli kropeczki na 5 stronie i powtarzali słowa dźwiękonaśladowcze: rechu, rechu, kle, kle, kwi, kwi, hau, hau, kra, kra, kwa, kwa. Było wesoło!

Drodzy czytelnicy - zaglądajmy do książek, znajdziemy z pewnością mnóstwo wierszyków i nauczymy się zwracać uwagę na takie aspekty mowy, jak intonacja, rytm, akcent.