Dyskusyjny Klub Książki

Partnerzy



BIP



Odwiedziny

Dzisiaj 37

Wczoraj 36

Ten tydzień 37

Ten miesiąc 108

Wszystkie 887023

Wielkość czcionki

Stuart A. McCrary - Podstawy finansów przedsiębiorstw


Finanse są kluczowym elementem funkcjonowania przedsiębiorstw - poczynając od finansowania projektów, a kończąc na ocenie wyników osiąganych przez przedsiębiorstwa. Dlatego menedżerowie podejmujący właściwe decyzje finansowe przyczyniają się do sukcesu firm, którymi zarządzają.

Książka jest adresowana do menedżerów, którzy chcą dobrze zrozumieć pracę działów finansowych firm, w tym stosowane przez nie metody i narzędzia. Jej odbiorcami mogą być także studenci studiów podyplomowych.

W książce omówiono m.in.:

* sposoby szacowania opłacalności projektów inwestycyjnych,
* metody statystyczne wykorzystywane w finansach przedsiębiorstw,
* teorie i narzędzia stosowane do oceny ryzyka i szans,
* wykorzystanie opcji rzeczowych w procesie decyzyjnym,

 

***

 

Eugeniusz Kwiatkowski - Bezrobocie


Bezrobocie jest nieodłączną cechą współczesnych gospodarek rynkowych. Kiedy przyjmuje znaczne rozmiary, staje się poważnym zagrożeniem ekonomicznym, społecznym i politycznym.

W niniejszej książce podjęto próbę rozpoznania przyczyn, uwarunkowań i poszczególnych typów bezrobocia, mechanizmów utrwalających to zjawisko oraz sposobów jego zredukowania.

Książka została napisana przez jednego z najwybitniejszych specjalistów w Polsce, cieszącego się też dużym autorytetem w skali międzynarodowej, a jednocześnie doświadczonego dydaktyka, czego wynikiem jest przejrzysty układ treści i klarowna prezentacja złożonej problematyki ekonomicznej.

 

***

 

Tomasz Goban-Klas - Media i komunikowanie masowe


Najpopularniejszy polski podręcznik z dziedziny medioznawstwa i komunikacji masowej!

Książka:

  • syntetyczna i aktualna - niezbędna w pracy i na studiach;

  • przedstawia rzeczywisty stan wiedzy o środkach masowego komunikowania oraz ukazuje ich siłę i oddziaływanie społeczne;

  • w obecnym wydaniu prezentuje całkowicie nowy - uzupełniający rozważania na temat mediów - rozdział Ku społeczeństwu medialnemu oraz bibliografię najnowszych prac w języku polskim.

Pozycja polecana studentom nauk politycznych, dziennikarstwa, bibliotekoznawstwa, socjologii, psychologii, filmoznawstwa, kulturoznawstwa i europeistyki, a także praktykom - dziennikarzom, badaczom mediów, badaczom opinii publicznej, specjalistom od public relations i menedżerom medialnym.

 

***

 

Dale G. Leathers - Komunikacja niewerbalna


Pasjonujące wprowadzenie w arkana skutecznej komunikacji niewerbalnej!

Książka:

  • wskazuje, jak umiejętność interpretacji komunikatów niewerbalnych wpływa na skuteczność procesów komunikowania;

  • przekazuje wiedzę o naturze komunikacji niewerbalnej, relacjach między komunikacją werbalną i niewerbalną, funkcjach sygnałów niewerbalnych itp.;

  • pokazuje, jak wykorzystać tę wiedzę, aby komunikacja niewerbalna była źródłem sukcesów w interpersonalnych;

  • uczy prawidłowych zachowań niewerbalnych w sytuacjach praktycznych, takich jak: rozmowa kwalifikacyjna, wywiad lekarski, wymiana informacji i sygnałów emocjonalnych między kobietami a mężczyznami;

  • rozwija wrażliwość na różnice międzykulturowe w przekazywaniu sygnałów i wskazuje na znaczenie kontekstu, w jakim odbywa się spotkanie.

 

***

 

Kompendium wiedzy o organizacjach międzynarodowych


W książce zebrano najważniejsze informacje na temat organizacji międzynarodowych, wyjaśniono podstawowe pojęcia oraz omówiono historię i sposób funkcjonowania międzynarodowych organizacji rządowych i pozarządowych, z uwzględnieniem zagadnień globalizacji i regionalnej integracji gospodarczej. W kompendium opisano m.in. system Narodów Zjednoczonych, ugrupowania integracyjne i regionalne (UE, ASEAN, NAFTA, MERCOSUR i in.), organizacje gospodarcze i finansowe (WTO, MFW i Bank Światowy) oraz polityczne, zajmujące się ochroną praw człowieka.

Kompendium jest przeznaczone dla studentów na wielu kierunkach: stosunki międzynarodowe, europeistyka, ekonomia, administracja, dziennikarstwo, zarządzanie, oraz dla nauczycieli, uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, a także dla osób zainteresowanych tematyką organizacji międzynarodowych.

 

***

 

Beata Jamka - Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał


W ostatnich latach następuje zauważalne przechodzenie w terminologii kadrowej od "zarządzania zasobami ludzkimi" do "zarządzania kapitałem ludzkim". Niestety, często oba terminy stosowane są zamiennie, a przyczynkarski charakter prowadzonej w literaturze przedmiotu dyskusji nie wyjaśnia istoty zmiany. Prezentowana książka w zamierzeniu wypełnia tę lukę - jej celem jest analiza przyczyn i skutków przejścia od ZZL do ZKL. Wywód dostarcza więc odpowiedzi na następujące pytania:
Czy ludzie w przedsiębiorstwie są zasobem, czy kapitałem?
Co to znaczy, że ludzie są zasobem, a co - że kapitałem?
Dlaczego w ostatnich latach zaczęto postrzegać ludzi bardziej jako kapitał, a (już) nie (tylko) jako zasób?
Czy sposób postrzegania ludzi jako kapitału implikuje inne metody zarządzania nimi, niż gdy są zasobem?
A może na ludzi w organizacji należałoby spojrzeć z jeszcze innej perspektywy, skoro sposób myślenia determinuje sposób działania?
"Praca doktor Beaty Jamki wyróżnia się wysokim poziomem merytorycznym i walorami nowatorstwa widocznymi nie tylko w analizie, diagnozowaniu stanu w podobszarach HRM, ale i w projektowaniu nowych metod zarządzania. (...) z pełnym przekonaniem rekomenduję ją Wydawnictwu do opublikowania jako książki zaadresowanej do grona czytelników, którymi
będą nauczyciele akademiccy, studenci, menedżerowie oraz eksperci firm świadczących usługi outsourcingowe".

 

***

 

Globalizacja i regionalizacja w gospodarce światowej


Procesy globalizacji i regionalizacji wzajemnie się uzupełniają i są formami internacjonalizacji. To procesy o charakterze wielowymiarowym oraz wielopłaszczyznowym. Globalizacja jest skutkiem liberalizacji obrotów międzynarodowych i postępu technicznego. Z kolei regionalizacja, przejawiająca się w procesach integracyjnych, oznacza pojawienie się nowych treści i nowych form umiędzynarodowienia. Procesy międzynarodowej integracji regionalnej wymagają spełnienia pewnych warunków, aby mogły zaistnieć. Po pierwsze chodzi o warunki materialne, organizacyjne i polityczne. Po drugie powinny one spowodować odpowiedni impuls, żeby nastąpiło podjęcie integracji wynikające z presji gospodarki światowej.
Oznaczają również obiektywną konieczność tworzenia ugrupowań integracyjnych. Procesy integracyjne stanowią dynamiczny element stosunków międzynarodowych, względnie autonomiczny składnik wpływający w poważnym stopniu na dynamikę i strukturę relacji między podmiotami gospodarki światowej. Regionalizacja jest konsekwencją globalizacji i zwiększonej konkurencji oraz powiększających się rynków zbytu, pozwalających na wykorzystanie efektów skali, co jednocześnie przyspiesza procesy regionalizacji.

Książka została stworzona jako główny podręcznik dla studentów (I, II i III stopnia) kierunku międzynarodowe stosunki gospodarcze (MSG), dla obowiązującego, zgodnie ze standardami ministerialnymi, przedmiotu globalizacja i regionalizacja w gospodarce światowej, a także dla studentów kierunków międzynarodowe stosunki gospodarcze i ekonomia jako podręcznik uzupełniający.

Ponadto z książki korzystać powinni studenci integracji, zarządzania, socjologii, demografii, politologii, a więc każdy, kto ma w programie studiów przedmiot dotyczący globalizacji, regionalizacji, integracji czy międzynarodowych stosunków ekonomicznych. Książka jest również dobrym uzupełnieniem wiedzy zarówno dla polityków, jak i urzędników Ministerstwa Gospodarki czy Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
Każdy, kogo interesują zmiany zachodzące w gospodarce światowej w XXI w, również powinien posiadać tą publikację. Jest ona adresowana zwłaszcza do tych osób, które postrzegają globalizację i regionalizację jako procesy, które należy zrozumieć, zaakceptować i wykorzystać w swojej działalności.

 

***

 

Irena Kamińska-Radomska - Kultura biznesu: normy i formy


Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. Kultura w biznesie obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości.
W książce autorka porusza zupełnie nowe zagadnienia z obszaru kultury biznesu i kultury na co dzień. Są wśród nich: zasady korespondencji, dawanie i otrzymywanie prezentów, przyjmowanie wysokich rangą gości zagranicznych, różnice kulturowe oraz grzeczność na co dzień. Bardzo szczegółowo opracowała tematy poświęcone kwestiom wizerunku i przyjęć. Opisane przykłady i uwagi dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych, ale odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych.
W dobie globalizacji i przyspieszonej komunikacji człowiek jest stawiany coraz częściej przed koniecznością konfrontacji własnych norm grzecznościowych z normami obowiązującymi na innych obszarach kulturowych. Brak umiejętności zachowania w kontaktach międzynarodowych w sytuacjach pozazawodowych (np. turystyka) nie skutkuje na ogół poważnymi konsekwencjami. Gorzej, jeśli jesteśmy nieprzygotowani do międzynarodowych kontaktów służbowych.
Poruszanie się w obrębie przyjętych kodów zachowania, będących często w sferze podświadomej, daje człowiekowi komfort poczucia bezpieczeństwa. Ten komfort uzyskuje zarówno osoba, która wysyła te sygnały, jak i otoczenie, które je odczytuje. Oczywiście pod warunkiem, że nie nastąpią zakłócenia w postaci manipulacji, czyli działań mających na celu zafałszowanie rzeczywistości. Zwykle, będąc w grupie, która przyjęła te same normy, jesteśmy w stanie odczytać i właściwie zinterpretować wysyłane sygnały.

 

Książki dostępne w czytelni, ul. Stefana Żeromskiego 43